maandag 25 januari 2010

Een aangename kennismaking

Via de contactinformatie van mijn site http://www.pestenophetwerk.net ontving ik een aangename reactie van Frank De Mink uit Nederland.  Hij richtte in Nederland een landelijk expert platform op en is eveneens actief op het vlak van mobbing en intimidatie op het werk.  Hij vond mijn site een aanwinst en complimenteerde me voor de inhoud ervan. Zelf stelde hij zijn uiterst interessante eigen werk voor:

  1. Advies voor hoog opgeleide professionals op http://www.everyoneweb.com/mobbingadvies/
  2. Informatie met betrekking tot intimidatie op http://www.everyoneweb.com/intimidatie/

Het hoeft niet gezegd dat me dit een groot gevoel van erkenning gaf en me nog meer motiveerde om expertise op te doen rond dit fenomeen en mijn steentje bij te dragen.  Mijn volgende actie zal een pagina worden op Wikipedia.be over pesten op het werk.  Ik denk er ook aan om mijn site ten minste nog te laten vertalen in het Frans zodat onze vrienden uit Wallonië er ook baat bij kunnen hebben. 

1 opmerking:

  1. Ik vond de boeken in Vlaanderen beter dan wat we in Nederland hebben.
    Grenzen op het werk van Luyens en Thys is goed.

    Ik leerde veel van de Fransen: Hirigoyen (over narcisme) en Boltanski (over Justification)

    Ik had nog meer simpele sites gemaakt om het thema bossing duidelijker neer te zetten.
    We weten immers uit onderzoek dat in 80% van de gevallen de leidinggevende de oorzaak is of in elk geval verantwoordelijk en dat die er iets aan kan doen.

    www.ruziemetjebaas.web-log.nl
    www.EveryOneWeb.com/mobbing
    www.everyOneWeb.com/Neetegenjebaas
    www.blogshot.nl/intimidatie

    Op de site www.mobbingexpertplatform.nl vind je presentaties (PP) van ons congres vorig jaar.

    Mag ik Vlaamse collega's uit de training en HRM-sector uitnodigen voor een studiedag (13-20 uur) in Driebergen (NL) op woensdag 28 april over bossing en mobbing; training en beleid is het onderwerp.
    Binnenkort te vinden op www.nvo2.nl een beroepsvereniging voor ontwikkeling en opleiding op het werk.

    De Vlaamse sites die ik erg grondig vind zijn
    http://www.respectophetwerk.be/nl
    met daarop

    Praktijkgids “Van meningsverschil tot hyperconflict” het beste overzicht dat ik ken.

    Vademecum voor de diagnose van relationeel leed op het werk

    Recent verscheen: Dubbel de dupe, een studie van de Universiteit Twente, over victimisatie bij discriminatie, die ook bij pesten zonder meer toepasbaar is: als je gaat klagen of bezwaar maken, krijg je in meer dan de helft van de gevallen de schuld van het probleem, maar je voelt je zelf wel beter, dan wanneer je je mond had gehouden.

    Met vriendelijke groeten
    Frank de Mink

    BeantwoordenVerwijderen