zaterdag 10 juli 2010

Laatste nieuwtjes

Een tijdje geleden dat ik de blog weer heb bijgewerkt ... de initiële energie om iets met het fenomeen "Pesten op het werk" te doen is wat getemperd maar dat heeft eerder te maken met de vele andere randactiviteiten.  De motivatie is er nog steeds onverminderd.

Ik heb ondertussen aan den lijve ondervonden wat de gevolgen kunnen zijn op de lange termijn van pesterijen op de werkvloer.  Neem een maand geleden had ik bij mijn nieuwe werkgever een eerste evaluatiegesprek, wat meteen ook aangaf of mijn proefperiode al dan niet succesvol was.  De avond voordien heb ik letterlijk geen oog dichtgedaan en had me als het ware tot de tanden gewapend om die kleine "missertjes" in het begin en onvolmaaktheden te counteren.  Ik had op alles een antwoord klaar.  Ik had een panische angst voor dat gesprek.  Ik herinner me nog het moment dat ik de bureau van mijn baas binnenging en aan zijn vergadertafeltje ging zitten.  Mijn hart sprong zowat uit mijn borstkas, zo erg was het.  De opluchting (shock) was dan ook groot toen mijn komst alleen maar positief was geweest voor de groep... en zelfs dat is nog steeds niet voldoende om rustig te blijven als ik nu ergens iets vergeet of 5 minuten te laat kom.

Ik denk dat ik diep van binnen nog steeds niet 100% ervan overtuigd ben dat het niet mijn fout was... of de onzekerheid welke opmerkingen (hoe weinig ook) nu wel terecht waren en welke niet...

Ondertussen heb ik niet stilgezeten ... een update van de site zit in het vooruitschiet waar ik wat dieper inga op het "Waarom mensen pesten". Ik ga ook een rubriek "Actualiteit" maken waar ik enkele belangrijke pestdossiers bekijk of recente gebeurtenissen en vergelijk met het wetenschappelijk onderzoek (David van Gysel en de Post, France Telecom, ...).  Volgende week heb ik een afspraak gemaakt met iemand die me wat meer uitleg kan geven over hoe ik zelf spreekbeurten of infosessies kan gaan geven.  Ook heb ik contacten gelegd met ex-bestuursleden van het SASAM (Stichting Anti-Stalking en Anti-Mobbing) om eens van gedachten te wisselen. 

Beste groeten,

Sigma

“The challenge of leadership is to be strong, but not rude; be kind, but not weak; be bold, but not bully; be thoughtful, but not lazy; be humble, but not timid; be proud, but not arrogant; have humor, but without folly".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten